13/3

En vanligt torsdag, men ändå ovanlig för mig, jag har just kommit hem efter att ha skrivit kontrakt på en lägenhet, jag är så himla glad!!!

 

Nå, först var jag förstås på jobbet hela dagen som vanligt, en arbetsam dag, en personal kort blev vi och jag hade massor med förberedelser till i morgon så jag kunde inte hjälpa mina kollegor med nånting idag vilket förstås känns ganska kymigt när man ser att de kunde behöva det..

 

Efter jobbet åkte jag direkt på visning av en lägenhet. Egentligen är det visning i helgen, men jag hade bett om en förhandsvisning av den. Jag blev så pass förtjust i lägenheten att jag frågade om köparen var intresserad av att släppa lägenheten utan visning om jag gav ett generöst erbjudande. Mäklaren tog med sig frågan till köparen och återkom på kvällen med ett motbud på ytterligare 50000 mot vad jag sagt, om köparen fick den summan så skulle hon vara nöjd och då slog jag till :-)

 

Ringde och gjorde klart med banken, sedan tog jag bilen till Älvsjö, där vi skulle skriva kontrakt - snabba puckar må jag säga, men nu är det klart! Den 23/5 får jag nycklarna till lägenheten och den 1/6 får köparna av vårt radhus nycklarna av oss, skönt att ha några dagar där emellan :-)

 

Nä, nu får jag hoppa in i duschen här, sedan är det väl dags att försöka gå och sova - tror du jag kan i natt?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0