14/3

Fredag och jobb, fortfarande en kvinn kort och jag hade mycket i köket idag också och kunde inte hjälpa kollegorna på det sätt jag skulle velat, men, jag måste ju först och främst se till att mitt egna jobb blir klart innan jag kan göra annat..En timmes övertid blev det också, eftersom kollegan som skulle haft mellanmålet var frånvarande.

 

Vid tre kom Patrik till mitt jobb, han skulle hem till oss och låna en luftmadrass och ett sovtäcke som han behöver i helgen då han är på kurs i Södertälje. Vi åkte förbi och tittade var min nya lägenhet ligger och Patrik tyckte det ser fint och bra ut :-) Sedan var vi hemma en timme ungefär, packade det Patrik skulle låna och så, men vid halv fem var det dags att åka iväg igen.

 

Först skjutsade jag Patrik ner till Tullinge station, sedan åkte jag vidare mot Högdalen, där jag och ett par kompisar skulle käka en bit mat. Eller, EN bit mat blev det inte, vi käkade kinabuffé och i den ingick även sushi och jag(vi) åt som om vi aldrig sett mat förut, det var helt enkelt jättegott - och länge sedan jag åt just sån mat, därför gick iallafall jag något till överdrift (känner mig fortfarande proppmätt)

 

I ungefär tre timmar satt vi där på restaurangen, åt, fikade och hade trevligt, men sedan var det dags att bryta upp och åka hemåt, på fredagar är man ju lite trött och "mör" efter en lång arbetsvecka. Nu ska jag snart gå och lägga mig tror jag för, som sagt, jag är mätt och trött - paltkoma heter det visst :-D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0