17/3

Måndag och jobb igen och idag var det ganska mycket av den varan, eftersom det saknades två kvinn.

En av dem är och kommer vara planerat sjukskriven i flera veckor efter en operation, den andra var "bara vanligt" sjukskriven.

 

Som tur är så hade jag relativt lindriga förberedelser på min mat till i morgon så jag kunde jobba i diskplocken under lunchrusningen.

 

Inte mycket har kännts som det gått våran väg idag på jobbet, det började ju med att det var två borta istället för en, som vi ju visste om.

 

Sedan låter det konstigt om diskmaskinen (men den fungerar), en av ugnarna sa upp sig under dagen (troligen en säkring i maskinen) så vi ringde på en servicekille som inte hann komma idag, iallafall inte så länge jag var kvar.

 

På slutet av dagen skulle jag tömma en av våra pump-termosar. Jag tog ut insatsen i den och skulle precis vicka på den så att vattnet skulle rinna ur, men då exploderade glaset inuti termosen och varmvattnet for ut genom botten på den istället!!!

 

Som tur var så fick jag inget splitter på mig, men det låg små, små glasbitar över hela golvet sedan. Har aldrig varit med om något liknande förut, okey om jag hade råkat stöta till något, eller om termosen åtminstone var gammal, men den här köpte vi för mindre än ett år sedan, så det borde inte kunna hända tycker jag..

 

Klockan två slutade jag för dagen. Hade ingen lust att åka direkt hem, så jag tog en sväng till Huddinge centrum och kikade i affärer en stund, både Hemtex, Lindex, Kappahl och bokhandeln besökte jag, men jag köpte inget, var hemma vid halv fyratiden.

 

På eftermiddagen har jag hängt vid datorn, spelat wordfeud, plockat lite här hemma, rensat bort en del "onödigt" ur städskåpet bland annat, annars har jag inte gjort något särskilt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0