18/3

Tisdag, veckan rullar fram och tur är väl det, den ser ut att bli rätt dryg..

 

Två kvinn borta även idag och i morgon ser det ut att bli tre borta - en kollega är ju tjänstledig på onsdagar. Nå, det får gå som det går, vi gör det vi hinner, tids nog kommer vi ikapp antar jag.

 

Idag serverade vi blomkålssoppa och jag tillverkade en mjölk-och glutenfri variant av den. Jag hade rätt mycket förberedelser till i morgon också, då vi har laxpudding som huvudattraktion, då gör jag mat till "minus mjölk", "minus ägg", "minus lax", "minus fisk" och till vegetarianer. I morgon ska de ha lins-och kesolåda, så förutom den så får jag även tillverka något ätbart till veganerna.

 

När jag var klar med att fundera ut vad jag ska göra för mat - och hur - till alla dessa och lins-och kesolådan var i stort sett bara att sätta i ugnen i morgon så var det raska steg in i disken som gällde - fast idag har vi skönt nog varit tre där inne delar av dagen för husmor var klar med sina beställningar ganska tidigt och kunde hugga i hon också - extra skönt, för jag kände mig lite småseg idag, verkar ha en förkylning på gång - hoppas den gör som mina förkylningar brukar, bara ger sig tillkänna och sedan liksom vänder i dörren, känns inte som det är läge att bli sjuk just nu precis...?

 

Efter ordinarie arbetstid stannade jag och jobbade över på melliset också, en timme och en kvart extra jobbar vi då.

 

Sedan åkte jag direkt hem. Innan jag satte mig ner startade jag en maskin tvätt och plockade ur rena disken ur diskmaskinen, gissar att det inte skulle bli gjort annars ;-)

 

Nå, efter ett par timmars "slappande" piggnade jag till lite- till och med förkylningen känns något bättre, peppar, peppar - och fixade middag, sedan har jag bara hunnit duscha och nu blogga.

 

Tänkte kika på tv strax, veckans brott har ju slutat, men det här kan kanske vara något att se? Sedan blir det sängläge så man pallar med ytterligare en dag på jobbet..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0