19/3

Onsdag, jobb förstås.. Idag var det tre av åtta som var frånvarande av olika anledningar.

 

De större sakerna jag behövde göra för att kirra dagens lunch hade jag ju gjort klara redan igår, så idag har jag i stort sett värmt olika maträtter och bara lagat två olika grytor från grunden, det vara bara såna där en- eller tvåportioners-anrättningar, så det gick ju snabbt.

 

Under lunchrusningen jobbade jag tillsammans med husmor inne i diskrummet, vi är ett bra team, så det gick riktigt bra - vi blev klara ju! :-D

 

Idag behövde jag inte jobba över mellis, det gjorde min kokerskekollega. Skönt tycker jag för då kunde jag sätta mina eftermiddagsplaner i verket och åka och fika med en kompis - kände att jag verkligen behövde fylla på med positiv energi och få "gnata av mig" lite, var hemma vid halv femtiden ungefär.

 

Matte var hemma och efter en stunds slappande vid datorn satte han och jag igång att laga käk, idag blev det en riktigt god, het chili con carne, passade ju bra med tanke på rådande vinterväderlek..

 

Nu ska jag sätta mig vid tv:n en stund innan det är dags att lägga sig, ska hämta mer positiv energi ur ett, i mitt tycke, mycket sympatiskt program, 100% bonde :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0