21/3

Fredag, äntligen, det har varit en ganska körig vecka och idag var inget undantag tyvärr.

 

Två kvinn fortfarande borta, att en är det har vi räknat med och tycker är helt i sin ordning, men det har varit jobbigt när ytterligare en har saknats, plus ännu en i onsdags..

 

Det var relativt lätt mat idag, kebabgryta som alla kunde äta - utom vegetarianer förstås, och de fick böngryta istället.

 

Sedan hade jag funderingar kring det vegetariska på måndag, jag var osäker på om den rätt jag hade tänkt laga verkligen skulle fungera att laga med de råvaror jag har, så jag var tvungen att göra ett litet prov. Det visade sig att det inte kommer fungera, så jag fick tänka om och hitta på en annan rätt istället - tur att det står "med reservation för ändringar" på matsedeln ;-D

 

Lite "knöl" med banken har jag haft idag, jobbigt att få reda på av min mäklare att handpenningen inte hade inkommit på mäklarkontot ännu och att det vore på sin plats om jag kunde undersöka det under dagen (jättebra dag, när man inte har  n å g o t  annat att pyssla med liksom - not)

 

Så, jag fick ringa banken - min handläggare hade givetvis semester, så jag hamnade i telefonkö innan jag fick en annan handläggare som kunde reda ut vad som hänt - eller inte hänt kanske man ska säga.. De hade nämligen inte skickat iväg ett papper till mig som jag skulle skriva under och skicka tillbaka och handpenningen kunde inte utbetalas utan den.

 

Han skulle maila handlingarna till mig som jag sedan skulle skriva ut - om jag haft en fungerande skrivare vill säga..men som tur var kunde vi lösa det genom att han skickade grejorna till husmors adress på jobbdatorn så hon sedan kunde skriva ut.

 

Ja, när allt det där var klart var det dags att störta in i disken och hjälpa kollegan där med lunchrusningen, hann iallafall ringa mäklaren först och lugna henne.. men jag hann inte städa arbetsplatsen eller förbereda måndagens byttor och kantiner, hann inte ens skriva ner min planering om vad jag tänkt göra och hur - så vi får väl hoppas att jag inte blir sjuk till på måndag, för då har min eventuella vikarie inte en susning om vad som ska lagas..

 

Dagen rusade på i ett ganska hektiskt tempo, eleverna kommer typ allihop på fredagar så det blir lätt kaotiskt överallt de dagarna. Husmor kom in och hjälpte oss med grovdisken en stund - skönt för den växte hela, hela tiden, värsta berget emellanåt :-o

 

Efter fikat hann jag städa mina domäner, sedan gjorde jag det sista i disken för husmor behövde gå en halvtimme tidigare idag och hann inte riktigt klart där.

 

Lagom till jag var klar var det dags för mellis, idag var det min "tur" att stanna tillsammans med kollegan, men klockan tre fick vi gå hem iallafall!:-)

 

Efter jobbet åkte jag hem, läste igenom bankhandlingarna, satte underskrift på rätt ställe. På blad nummer två skulle man scanna in sin  id-handling (nej, jag har ingen scanner heller...) innan man skickade tillbaka pappren till banken. Gick ner till centrum och in på biblioteket och de hade en scanner iallafall, så det löste sig. Sedan gick jag och köpte ett stort kuvert och skickade iväg grejorna, puh!

 

Sedan gick jag hemåt i det underbara vädret som jag först nu, vid femtiden på kvällen lyckades njuta av.

 

Grejade middag när jag kom hem och sedan har jag faktiskt inte gjort ett enda dyft.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0