24/3, 2

Måndag och jobb igen, idag var alla som skulle på plats! Tur var väl det, för jag hade massor av köksjobb idag, hade inte haft en chans att hinna med köksjobbet om jag varit tvungen att plocka disk idag, då hade vi fått "lägga om" maten. Nå, nu hann jag skära en himmelens massa grönsaker som ska grillas i morgon iallafall, så lunchen är räddad :-D

 

Efter jobbet kom jag på två saker jag borde få gjorda; Tvätta bilen och beställa en klipp- och färgningstid.

 

Tänkte att när jag ändå for förbi Tullinge på väg mot "tvätteriet" i Tumba så kunde jag lika gärna svänga in och skaffa mig den där tiden.

 

Tjejen i kassan frågade när jag ville bli klippt och jag sa "helst nu" Hon svarade att just nu är alla upptagna, men vi har en återbudstid om en timme :-D

 

Räknade inte med att hinna tvätta bilen på den timmen - det brukar vara kö såna här fina dagar - så jag åkte hem istället. Lämnade bilen i garaget och pratade med sonen en stund, sedan tog jag en promenad ner till centrum. Passade på att gå förbi den fina blåsippsbacken vi har på vägen ner dit också, det var blått överallt!

 

Klippningen och färgningen blev jag jättenöjd med, lite jobbigt att sitta still i drygt två timmar bara.. Halv sex var jag klar och gick hem igen.

 

Lagade lätt mat idag, vi gjorde hamburgare med pulled pork och cole slaw + sallad, snabbt, enkelt och mycket gott!

 

Nu ska jag titta på blod tjockare än vatten, det har ju redan börjat..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0