28/3

Fredag, och på jobbet flöt det på ganska bra idag, trots att vi hade en "kökets val-dag" där vi serverar en himmelens massa olika rätter, sånt där som inte räcker till en hel servering, men som det inte är ekonomi att kasta. Såna dagar blir det mycket disk och många frågor från våra gäster om innehåll och om en viss maträtt är slut eller om det kommer mer osv.

 

Idag var en av kollegorna tillbaka igen, vilket var tur, för husmor har massor av förberedelsearbete på fredagar och det hade varit väldigt knöligt om hon varit tvungen att stå i disken typ hela dagen - nu räckte det med att hon bytte av mig efter fikat, så jag fick städa "mina domäner" i sluttampen av dagen, jag plockade ju disk under rusningen.

 

Det var superfint och varmt väder idag i våra trakter, så efter jobbet åkte jag ut till Lida istället för att åka hem, det är ett himla mysigt ställe alla årstider, men speciellt om våren. På de stora gräsytorna vimlar det av söta vildkaniner och det finns både fina stigar och bra skogar att gå i, samt ett bra fikaställe med fin utsikt över sjön.

 

Strax efter fyra var jag hemma. Eftermiddagen och kvällen har jag till stor del ägnat åt att titta igenom de fyra första avsnitten av halv åtta hos mig på tv4 play, skön och trevlig avkoppling som man inte behöver använda hjärnan i alltför stor utsträckning till :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0