30/3

Mysig söndag, som har spenderats mest på landet tillsammans med mina föräldrar.

 

Sov bra i natt, men vaknade tidigare än jag tänkt mig (borde väl vara tvärt om när vi har sommartidsomställningen det här dygnet??) så strax innan nio hade jag käkat frukost och var på väg.

 

På landet var det kyligare (som vanligt) och det låg faktiskt kvar snö nedanför ladugårdstaket, visserligen är det en skuggig plats, men jag tyckte den borde gett med sig vid det här laget...

 

För mamma och pappa var det dags att äta lunch (ägg och macka) så det var bara att sätta sig och hugga in :-P Sedan blev vi sittande där i köket i stort sett hela dagen - utom då vi gick den sedvanliga husesynsrundan förstås - med fika och en massa prat, mycket trevligt!

 

Framåt tretiden var det dags att dra sig hemåt igen, först lastade jag bara Rolles sommardäck som han snart är i behov av, mina egna fick jag inte plats med så dem får jag hämta en annan helg, dem är det ingen brådska med för jag kör odubbat till skillnad från Rolle.

 

Ganska mycket trafik var det genom Stockholm när jag kom så långt, det gick långsamt, men stod iallafall inte helt stilla så långa stunder, var hemma typ kvart i fem.

 

Däcken fick ligga kvar i bilen, de kan ligga till i morgon, för jag ville gärna hinna till träningen som börjar fem :-) Så jag rusade in, bytte om och drog iväg - och hann! Tur man har nära till lokalen! :-D

 

Två timmars träning blev det, poweryoga och zumba, sedan gick jag hem och åt middag, idag blev det lax. Ingen halvfasta denna helg med andra ord, det är inte så kul att tacka nej till mamma och pappa när det "gjort sig till" och "bullat upp"

 

Nä, nu är det dags att duscha innan Lilyhammer börjar :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0