4/3

Tisdag och jobb som vanligt, alla på plats i arbetsgruppen även idag skönt nog, så jag har "bara" jobbat med mina egna grejor idag och det var rätt mycket som skulle göras så det passade mig utmärkt.

 

Dagens huvudattraktion var kycklingsoppa, den gjorde jag en variant av som passade alla som kan äta kyckling men som är överkänsliga mot mjölk, gluten och ägg, sedan gjorde jag en vegetarisk dito med linser och grönsaker. I morgon har vi fisk, så det var rätt många förberedelser inför det också, med mjölkfri "filsås", glutenfritt alternativ på fisken, mat till "minus fisk" och det vegetariska alternativet.

 

 

Idag har buden "haglat" på alla håll och kanter här, vi har fått ett slutbud på vårt hus och Rolle är nästan i hamn på en etta i närheten, men för egen del gick det inte så bra idag, den lägenheten jag budade på budade folk som galningar på - det är inte klart ännu där - och nu ligger budet på nära 200 000 mer än vad jag har som lånelöfte, sanslöst!

 

Nå, det är bara att jaga vidare, det var väl inte meningen att jag skulle ha den helt enkelt, det finns säkert någon annan som kan bli min så småningom.

 

I morgon skriver våra köpare på kontraktet iallafall, sedan har jag typ två, tre månader på mig innan de får tillträde - de bor i hyresrätt nu och har tre månaders uppsägningstid, men de kan tänka sig tillträde någon månad innan så de hinner fixa badrummet innan de flyttar in.

 

Nä, nu ska jag kolla lite mer aktivt på Veckans brott i ettan innan det är sängdags.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0