5/3

På jobbet var vi en kvinn kort idag, som alltid på onsdagar, men det flöt på skapligt ändå - jag hade rätt mycket att göra både med dagens mat och en del förberedelser till morgondagens lasagne, sedan har jag städat personalrummet förutom det egna städområdet.

 

På kvällen åkte Rolle och jag till mäklaren och träffade dem som ska köpa vårt radhus samt skrev på pappren. In/utflyttningsdatum är inte riktigt klart ännu, men det blir antingen första juni eller första juli, troligen det tidigare alternativet. De har ju tre månaders uppsägningstid på sin lägenhet och en mycket dyr hyra, så de är inte så pigga på dubbla hyror förstås, men vi kanske kan lösa det där - för oss är det ju bättre att få våra pengar tidigt, iallafall för Rolle som skrivit kontrakt på sin nästa bostad och gärna vill lösa lånen som vi har så snabbt som möjligt, så vi pratade i bilen hem om att vi kanske kan stå för junihyran för att få en snabbare affär, ska ta det där med mäklaren.

 

Nä, lång kväll blev det som sagt, vår gemensamma affär drog ut på tiden i.om. inflyttningsdiskussionerna och lite andra frågor, så Rolle fick bråttom till sin kontraktsskrivning som var 1.5 timme senare, jag fick helt enkelt haka på dit jag också för att han skulle hinna i tid. Där var vi en halvtimme, säljaren hade redan varit inne och skrivit på kontrakten, så henne träffade vi aldrig, var hemma strax efter åtta


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0