6/3

Jobb som vanligt förstås, idag stod lasagnette på menyn. Jag gjorde tre varianter på den; en glutenfri, en mjölkfri och en vegansk, sedan lagade jag helt annan mat till multiallergikern som just nu inte ens kan äta rent kött utan bara fisk och ägg, typ. I övrigt har jag fyllt arbetsdagen med att ta hand om levererade varor, förberedelser inför morgondagens mat och med städning.

 

På eftermiddagen åkte jag till Patrik för att hämta Baloo. Patrik och hans tjej ska åka på konferensresa till Finland fredag eftermiddag till måndag morgon och behöver hjälp med hundpassning under den tiden och det går ju bra, han är ju som barn i huset här ;-)

 

Patrik bjöd på fika, satt och pratade och hade trevligt i dryga timmen innan det var dags att åka hemåt. Baloo blev eld och lågor när han förstod att han skulle få åka bil, det tycker han jättemycket om och han verkade okey med att lämna superhussen och åka med mig hem också - det var ett väldigt nosande på honom vägen mellan garaget och huset, många ny-gamla dofter att gå igenom förstås :-)

 

Kattis verkade glad att se "sin" hund också, hon var lite avvaktande först, men kom fram och strök sig mot honom nästan med en gång.

 

På kvällen har jag inte gjort något "vettigt" utan bara fixat middag, spelat wordfeud, duschat och varit ute med vovven


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0