7/3, 2

Jobb även idag förstås, veckan har gått i rasande takt men det är skönt att det är fredag och att man har några "lediga" dagar att se fram emot.

 

På jobbet gjorde vi kycklinggryta och den gjorde jag två varianter av idag; en mjölkfri och en utan kycklingkött, multiallergikern fick omelett - enkelt och gott :-)

 

Förutom att laga och förbereda mat har jag (som vanligt) städat - idag fick spisen sig en extra duvning till exempel. Klart den torkas av varje dag, men det där extra, att lyfta på plattorna och ta bort plåten undertill och skura den är ju inget man gör varje dag annars.

 

Efter jobbet åkte jag direkt hem och gick ut med Baloo. vi gick upp i närmsta skogen på en "kortis" (en halvtimme drygt) för jag skulle iväg sedan. Baloo trivdes som vanligt i skogen, bet på pinnar, rullade sig i mossan, nosade högt och lågt :-)

 

Som sagt,  när promenaden var över vände jag i stort sett i dörren eftersom jag skulle in till stan och träffa valberedningen. Först samlades vi på ett ställe där man kan sitta bekvämt och ta en fika och prata. Det gjorde vi, samtidigt som vi diskuterade föregående års valberedningsarbete, vad vi gjort bra, vad som skulle kunna göras bättre och det arbete som vi i år har framför oss.

 

Så småningom kände vi oss hungriga, så vi förpassade oss till en italiensk restaurang som ligger på t-centralen, en ganska nyöppnad som någon hört gott om. Kommer inte ihåg vad den heter, men maten var jättegod, jag käkade pasta frutti del mare och skulle gärna gå dit och göra om det igen :-P Efter maten och en öl bröt vi upp och jag åkte hemåt, hade sällskap av en valberedningskollega som bor åt samma håll. Vid niotiden var jag hemma igen. Känner mig rätt trött nu, dags för sängen snart tror jag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0