10/5

Vaknade strax innan sju i morse, fast jag ställt klockan på åtta. Lika bra att gå upp var det ändå. Slängde på en maskin tvätt, läste nättidningen och åt frukost, vid halv tio drog jag hemifrån.
 
Först åkte jag till Farsta centrum. De hade knappt öppnat när jag kom dit, men informationsdisken var öppen redan och dit hade jag ju ärende eftersom jag var ute efter ett presentkort. Sedan gick jag och tog foto på mig själv. Dags att fixa nytt körkort snart.. Tyckte de såg skapliga ut när jag först såg dem, men när jag senare tittade på dem så är jag inte nöjd, så jag tänker ta en omgång till en annan dag. Ett besök i den nya Ica-affären i Farsta centrum blev det också, den var fin, handlade lite när jag ändå var där förstås.
 
Sedan åkte jag till Kungens Kurva.
 
Först var jag på Ikea. Tittade på allt möjligt, men mest på vad de har för slags skrivbord (Mats behöver) och själv skulle jag vilja ha en sekretär, men det hade de inte något vidare utbud av. Sedan kikade jag på sängar och allt som hör till. Här behöver jag fundera lite mer känner jag, det är ju ändå en ganska stor investering som ska vara i rätt många år.. sedan blev det lite kik på husgeråd, lampor och annat smått och gott, men jag köpte inte så mycket idag, bara en ny kudde till mig själv, två fleeceplädar och en ny skärbräda, utanför entren köpte jag med mig pizza hem också, tycker Ikeapizzan är god :-)
 
Innan jag åkte hem var jag inne på nya köpcentrat mitt emot Ikea också. Det var ju stort och snyggt, men det är ju samma utbud av affärer som överallt annars, så jag vet inte om jag tyckte det var så intressant.
 
Sedan styrde jag kosan mot Tullinge igen. Först åkte jag ner till medborgarkontoret och röstade i EU-valet. Skönt att ha det gjort, jag är ju mitt uppe i flytten när det är valdag.
 
Var hemma vid tretiden, käkade en väldigt sen pizzalunch, sedan har jag mest bara slappat vid datorn resten av eftermiddagen.
 
Matte har tillsammans med en av sina bröder hjälpt sin pappa att flytta idag och sedan spenderade han lite tid med brorsan innan han kom hem. Eftersom det blev sen lunch för mig så åt vi sen middag, är fortfarande proppmätt efter den, fattat inte hur jag ska få i mig något godis till melodifestivalen.. ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0