11/5

Vaknade före klockan idag också, vid sjutiden, gick upp ganska så snart efter det för när man väl vaknat så finns det ingen anledning att ligga och dra sig tycker jag.
 
Efter frukost och nättidningsläsande stack jag iväg mot Högdalen och Vantörs kyrka eftersom jag var inbjuden att bevittna brosans dotter Helena´s konfirmation idag. Det var en väldigt liten skara konfirmander, bara sex stycken - när jag konfade mig var vi minst 30 och jag tror det fanns åtminstone en grupp till, lika stor, som läste för någon av de andra prästerna, så vi var nog minst 60 stycken det året! Helena och de andra konfirmanderna var iallafall jätteduktiga när de skulle visa upp vad de lärt sig under året de har gått och läst för prästen :-)
 
Efter konfirmationen åkte vi hem till Marie (Helenas mamma) och Anders där vi fick två goda pajer med sallad till, sedan kaffe med tårta efteråt. Allt var mycket gott och trevligt ordnat tycker jag :-)
 
På eftermiddagen var jag på date ett par timmar innan jag tog vägen genom Willy:s för att handla lite middagsmat till mig och Matte, innan jag så småningom landade hemma.
 
Nu har vi precis ätit, diskmaskinen surrar rofyllt och jag ska hoppa in i duschen så jag inte missar finalen i Mästarnas Mästare klockan åtta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0