15/5

Jobb som vanligt förstås, tycker det borde varit fredag för länge sedan fast det bara är torsdag, den här veckan tycker jag går väldigt långsamt..
 
Idag serverade vi pannkakor, så många elever har varit glada - tänk att de tycker så mycket om det :-) Jag hade förstås inte jättemycket jobb med dagens mat, men rätt mycket förberedelser till i morgon och sedan har jag och husmor tagit emot en rätt stor matleverans, både frys, kyl och kolonialvaror som skulle sorteras in på sina platser.
 
Efter jobbet åkte jag till återvinningsstationen i Tumba och slängde det jag hade packat i bilen i går kväll. Det är väldigt skönt att åka en vardag direkt efter jobbet, det är aldrig någonsin trångt eller att man behöver vänta på att få plats vid kontainrarna. När första lasset var slängt åkte jag först till Willy:s och handlade lite mat, sedan hem och ställde in matvaror i kylen,slängde på en maskin tvätt, packade mer skräp i bilen och åkte en vända till till återvinningen. På vägen hem tankade jag upp bilen, så den är körklar mot landet i morgon eftermiddag :-)
 
Hem igen, kollade posten, klippte gräset som helt plötsligt har blivit nästan knähögt.. hängde tvätten, slängde på en till maskin, dammsög huset - tusan vad aktiv jag har varit idag - värmde lite rester till middag - Matte var inte hemma, så jag käkade snabbt i ensamhet.. sedan satte jag igång med att laga lasagne både att ta med som middag ut till landet i morgon, skönt att ha den klar när man kommer dit, sedan en till Matte också förstås, han ska ju också ha käk fast han inte följer med till landet ;-)
 
När lasagnen var klar skruvade jag i sär och rengjorde grillen, tänkte ta den med ut till landet för i stan kan jag ju inte ha den kvar - man lär inte få använda gasolgrill på balkongen när man bor i lägenhet gissar jag.. 
 
Nu har jag tagit hand om andra maskinens tvätt, dags att duscha, sedan blir det väl så småningom sängen som gäller

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0