19/5

Måndag och jobb, och jobba har vi fått göra. Idag visste vi att en kollega var borta för hon är på semester, men sedan ringde sig ytterligare två sjuka.. Ytterligare en av oss ordinarie var tvungen att avvika efter halva dagen, men henne hoppas vi på att återse redan i morgon. En vikarie fick vi tag på iallafall, tack och lov, henne har jag jobbat med i disken under lunchrusningen och det gick bra. Nå, dagen har gått över förväntan - halva styrkan var ju borta, men någon enstaka dag kan man ju överleva det, jobba på och hård-prioritera arbetsuppgifterna.
 
Efter jobbet åkte jag först till Tullinge centrum för att express-skicka ett brev som hade bråttom, sedan åkte jag hem och gick ut med Baloo. Ösregnade gjorde det, men för ovanlighetens skull så verkade Baloo tycka det var mysigt??!! Man brukar få dra ut honom om det regnar, men idag kom han med glädje ut! Vi var ute i nästan en timme, så vi blev dyngsura bägge två - gjorde inget, vi är inte gjorda av vare sig papp eller socker någon av oss och både jacka, jeans och kopplet torkade bra i torkskåpet ;-)
 
Resten av eftermiddagen och kvällen har jag mest slappat, värmde rester till middag så inte ens det behövde vi tänka på, Mats och jag.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0