23/5

Idag har jag jobbat, så två arbetsdagar blev det denna vecka iallafall skönt nog :-)
 
Husmor hade förberett allting jättebra, så jag behövde inte känna någon stress över att missa något. Idag var det perfekt mat tyckte många, vi hade "sommarsallad" (kall kycklingsallad med pasta) och inget kunde ju vara bättre när vi hade toppenväder dessutom!
 
Förutom att arbeta har jag fått nycklarna till nya lägenheten också, så nu kan vi börja ta tag i flytten ordentligt, sonen och jag! Efter jobbet åkte jag och hämtade honom, så åkte vi och tittade tillsammans på vårt nya hem. Han var nöjd över lägenheten han också, men höll med om att vi måste göra något åt väggarna i hans blivande rum innan vi kan flytta in ordentligt.
 
Idag var vi bara i lägenheten en kortis, sedan åkte vi hem till Tullinge, jag släppte va Matte hemma och parkerade bilen, sedan åkte jag en sväng till stan på date. Har inte träffats på hela veckanpå grund av sjukdom och nu blir det inget i helgen heller ju, eftersom jag kommer jobba med flytten, så man får ta alla tillfällen som ges att träffas om än så bara för en  dryg timme. Nå, det blir säkert bättre vad det lider :-D
 
Åkte hem till Tullinge igen sedan, fixade (lyx)mat till mig och Matte, vi fick räkmackor till middag :-p lite fest måste man ju få ha och det var så varmt att räkmacka var en alldeles förträfflig middag.
 
Sedan gick vi en sväng upp till Rolle för att låna lite prylar av honom, han har en maskin som man kan ånga bort tapet med, snabbt och enkelt. Lite spackel, sandpapper och några små spackelspadar fick vi också, så nu hinner vi nog ganska långt i morgon skulle jag tro, vi ska upp klockan sju i morgon bitti och sätta igång iallafall, fast Matte kan bara jobba halva dagen i morgon, han har spelning med sitt band i Uppsala på kvällen, så han behöver vara på centralen vid tre för att hinna dit i tid. Nå, han kan ju jobba hela veckan sedan, så vi hinner ändå, det är jag övertygad om.

Kommentarer
Postat av: Nisse

Varför inte bara måla på den gamla tapeten det går mycket snabbare.

Svar: Den sitter inte fast tillräckligt bra.. Kom över och kika i morgon om du har lust! Ring bara för vi far väl lite fram och tillbaka
Ingrid Lundgren

2014-05-23 @ 22:14:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0