25/5, 2

Jobbat med flytten har jag gjort också idag förstås, men först fick jag en riktigt god natts sömn vilket ju var ett tag sedan :-)
 
Vaknade vid halv åtta och efter frukosten tog jag med mig lite köksgrejor till lägenheten som sedan plockades upp i skåpen.Sedan skruvade jag ihop den andra hyllan som jag ska ha i källarförrådet. När det var klart åkte jag vägen om Kungens Kurva för att stödköpa lite mat till Baloo, jag gissade att hans säck är slut nu, några ben slank ner i kassen också ;-) Precis bredvid Sea Hund och Katt ligger en Thai-sushi restaurang, kände att det var väldans länge sedan jag åt sushi, så det fick bli lunch.
 
Åkte hem till Tullinge och åt lunchen. Rolle hade varit hemma och lämnat hunden som blev glad över att få ett ben! Pratade med Patrik som berättade att de skulle vara hemma vid femtiden och det bestämdes att jag (som ju hade både hunden och alla sakerna hos mig) skulle köra hunden dit senare. Klockan var halv tre ungefär, så jag räknade med att jag inte skulle hinna köra mer saker till lägenheten innan det var dags för Baloo att gå ut och att få mat, så jag blev hemma resten av eftermiddagen. Passade på att plocka ner mer saker i lådor under tiden.
 
Baloo och jag gick till närmsta skog som promenad, det är lite svalare där iallafall. Ungefär en halvtimme var vi ute.
 
Strax innan fem packade jag bilen full med hund, hans saker och några lådor till lägenheten, sedan körde jag hem till Patrik - eller nästan iallafall, när jag var nästan där stötte jag på en vägavstängning, på enda vägen jag hittar hem till sonen... Det fanns ingen anvisning om hur man skulle åka istället heller, så jag fick lov att ringa Patrik och han kom till det stället och hämtade vovve och prylar istället - tur att jag inte köpte en säck mat som jag brukar, hade blivit knepigt att få hem den...
 
Sedan åkte jag till lägenheten och plockade upp det jag haft med mig. Passade på att slipa det jag spacklade igår också innan jag åkte därifrån.
 
Matte ringde när han var på väg hem från Uppsala och vi var bägge både hungriga och sugna på Thaimat, så på vägen hem köpte jag varsin låda mat i en thai-vagn.
 
Hemma packade jag in fem nya flyttlådor i bilen innan jag ställde den i garaget och när jag var klar med det kom Matte lagom hem och vi kunde äta sen middag, vid halv nio :-)
 
Nu blir det sängen, så man orkar jobba i morgon!
 
...och ja, vi firar inte mors dag något vidare, har aldrig gjort.. Jag ringde min mamma i morse och pratade bort en stund och mina ungar har gjort ungefär detsamma med mig ;-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0