28/5

På jobbet var vi tre kvinn kort, börjar bli lite slitigt det här (skönnt att man är "ledig" några dagar nu) så efter att mina sysslor var klara tog diskplockning vid. Idag kom typ alla elever samtidigt också, tydligen någon idrottsdag eller något som vi inte hade koll på (de skulle ju ändå äta hos oss) så eleverna ramlade in lite hur som helst. Stressigt blev det iallafall och mina 70 portioner vegetariska biffar (3 var) räckte tyvärr inte fullt ut till alla som ville ha - normalt sett brukar det vara kring 45 personer som äter vegetariskt, uppskattningsvis. Nå, jag tror att det bara var en stackars kille som blev helt utan - och det är ju en för mycket - men han var snäll och förstående, såg väl att jag faktiskt var ledsen över att han inte fick sin mat.. :-/
 
Jobbade över en timme också, eftersom mina tjänster behövdes även vid melliset.
 
Efter jobbet träffade jag mannen jag date:ar, vi åkte till återvinningscentralen och slängde sista (?) lasset skräp, hem till gamla adressen och lassade in några lådor, iväg till nya adressen med dem och bar upp till lägenheten. Fick hjälp att maska mitt sovrum, sedan skjutsade jag honom till en närbelägen station så han kunde ta sig hemåt.
 
Själv åkte jag och handlade lite livets nödtorft (mjölk tex.), stannade på ytterligare ett ställe och köpte en ny roller samt en bättre pensel innan jag åkte hem till gamla.
 
Matte och jag åt middag, sedan lassade jag in grejor i bilen, åkte bort till nya med dem, sedan hämtade jag ytterligare ett lass.
 
Besökte källaren, sopade golvet i mitt utrymme, det var nog aldrig gjort, sedan tog jag ner aluminiumhyllorna och några lådor med prylar som ska vara där nere, packade upp en del, stuvade in andra med låda och allt.
 
I lägenheten plockade jag sedan upp några köks- kartonger och fördelade resten av dem jag haft med mig i "rätt rum", sedan åkte jag hem till gamla och skrev dagbok.
 
Nu blir det dusch och säng, ska upp tidigt i morgon och sticka iväg och måla rummet tänkte jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0