29/5

Ledig dag vet jag inte om jag kan kalla denna Kristi Himmelfärdsdag, jag har jobbat som  bara den, hela dagen.
 
Halv sju gick jag upp och käkade grötfrukost innan jag drog till nya lägenheten för att måla Du kan se en del av resultatet i ett tidigare inlägg) sovrummet. Kvart i åtta ungefär, satte jag igång. Att "kantmåla" tog tid, hade bara en Ikea trapp-pall att stå på, så det var långt upp till taket och lite svårt att nå för mig som är en något kortare modell av människa. Nå, så småningom var det dags att rolla och då gick det ju snabbare! :-) Var klar med strykning nummer två - den sista - ungefär halv ett.
 
Åkte till "gamla" och käkade lite lunch, sedan har Mats och jag åkt skytteltrafik mellan "gamla" och "nya" i stort sett resten av dagen och fram till halv åtta på kvällen, vi har kört typ alla flyttlådor och småsaker, flyttat matvaror och sånt, vi hade bara avbrott för middag, det blev hamburgare som vi tog med hem.
 
Väl hemma på gamla adressen har vi fortsatt att jobba fram till nu; skruvat ner alla lampor som ska med, skruvat sönder min säng, burit upp alla bokhyllor och byråer så de står på gatuplan så det ska gå så smidigt som möjligt i morgon. 
 
Nu tänker jag inte jobba ett enda dugg till idag, ska samla krafter till i morgon då vi flyttar det sista, de stora grejorna.
 
När jag har flyttat kommer jag nog inte ha något internet på några dagar, men något enstaka inlägg via mobilen kanske det blir ändå. De inläggen brukar man inte se från Facebook, så du får helt enkelt titta in direkt i bloggen för att kolla eventuella uppdateringar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0