5/5

Måndag och arbete igen förstås och en kvinn kort var vi vilket förstås är tuffast för dem som arbetar ute i matsalen denna vecka, det är där man "tar" personal först, eftersom de ska vara tre som jobbar där och i disken är man två - om någon saknas kan man ju inte låta matsalen gå med tre personal samtidigt som en ensam ska klara disk och plock, det säger ju sig själv. Det blev en ganska rörig dag men - som vanligt - fick alla mat och vi hann med det vi föresatt oss att göra.
 
Förutom att arbeta har jag idag fått en del gjort som jag "dragit på" ett tag.
 
Det tråkigaste; jag har beställt tid för att låta Kattis gå ur tiden... Det känns jättejobbigt, men ändå rätt - hon är runt sexton år, börjar bli gammal och lite "senil", dessutom är hon van att få gå ut och när jag flyttar så skulle hon ju fråntas den möjligheten. Min nya lägenhet ligger så till att jag ogärna skulle släppa ut henne ens på balkongen, för tänk om hon skulle få för sig att hoppa över räcket och slå i backen 3.5 meter längre ner..? :-o På fredag eftermiddag åker jag med henne till djursjukhuset... :-(
 
Det andra som jag gjort är att skaffa någon som kommer och hämtar den gamla crossmotorcykeln som Patrik har "dumpat" hos oss för flera år sedan. Meningen var först att han skulle göra i ordning den och sälja, men det visade sig att det inte längre går att skaffa reservdelar till just den här modellen, så då blev den stående..Idag ringde jag en firma som lovat att hämta den gratis i kväll eller i morgon troligen. Mats och jag lyckades med förenade krafter få ner eländet, som väger drygt 100 kilo, från altanen som är kanske en meter hög och runt "krondiket" (som skulle ha blivit en ny mur för några år sedan..) på tomten (lånade lite av grannens tomt för att komma runt, tur att vi inte har staket....) och ner för en ganska brant och gropig slänt. Det var sannerligen inget jobb för en medelålders "tant", FAAAAN så jobbigt det var!!!  men, vi lyckades iallafall. Nu står motorcykeln längst ner på tomten i väntan på avhämtning - hoppas ingen idiot snor den och dumpar den på något dumt ställe innan skrotningsfirman hinner hit bara, det vore ju pinsamt..
 
Det tredje jag gjort är att beställa en tid för att skaffa nytt pass för hos oss i Stockholm måste man nu mer boka tid. Den andra juni ska jag dit, sedan återstår det att se hur lång tid det tar innan passet blir klart, jag har hört att det kan ta rätt lång tid. Jag har inget särskilt datum att passa så det spelar inte så stor roll, tänkte bara att det kan vara bra att ha ett giltigt pass om andan skulle falla på att resa någonstans.
 
Nu får det vara nog med göromål för idag iallafall, nu ska jag se på nyheter innan det är dags för dusch, sedan ska jag se den danska serien arvingarna och den spännande fortsättningen på den australienska serien secrets and lies
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0