9/5

Fredag och jobb som vanligt förstås, alla kvinn på plats skönt nog, så jag fick ägna mig åt enbart mina sysslor. Det var välbehövligt, för det var rätt mycket jobb med maten idag och dessutom ganska mycket förberedelsearbete till måndagsmaten.
 
Efter jobbet hade jag tråkigheter att ta itu med.. Efter lång betänketid och en hel del vånda hade jag  kommit fram till att det var dags för Kattis, vår kisse, att få somna in. Hon var en hittekatt på ungefär 16 år som kom till oss på landet, utsvulten och dan i augusti 2002, när veterinären kollade henne så trodde de att hon var mellan 3 och 5 år.
Hon har haft goda år hos oss, varit en frisk kisse, men på senare tid har hon blivit gammal och trött, magen har svullnat upp, hon har blivit lite senil, varit lite vinglig, men annars vid god vigör. Hon verkar inte haft ont, hon har ätit och gått på lådan som hon ska, men det kändes ändå dags, mycket beroende på att jag ska flytta inom några veckor och där skulle hon inte haft möjlighet att gå ut och jag tror hon skulle ha saknat det..
Allt gick bra (eller hur man nu ska uttrycka det) hon fick somna in lugnt stilla med mycket klappar och smek.
Hemma har jag plockat bort hennes saker och grejat med flytten en del, annars bara käkat middag med Mats.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0